pagina-content

Wat ik doe

Hoe is jouw organisatie georganiseerd? Wat zijn je loonkosten? Wat zijn je kosten van ziekteverzuim en transitievergoedingen?

Als HR Business Partner vervulde ik uiteenlopende opdrachten bij opdrachtgevers. Veelal middelgrote tot grote (internationale) bedrijven in de theater en entertainmentbranche of overheidsinstanties. Bij deze organisaties werd ik ingezet op het brede spectrum van het HR vakgebied. Denk hierbij aan: Het analyseren van de organisatie en opstellen van een organisatieadvies. De ontwikkeling en implementatie van HR tools en systemen. HR-financiële analyse en advies: loonkosten, fte’s, functies en functiematrix – financiële schalen. AVG-protocol. Het begeleiden van organisatieveranderingen zoals vernieuwing, uitbreiding, outsourcing, reorganisatie.

Hoe doe je nu je werving?

Veel belangrijker dan opleiding en ervaring vind ik dat een nieuwe medewerker de juiste potentie heeft om te slagen binnen het bedrijf. Kan zij/hij zich ontwikkelen? Is zij/hij het juiste stukje in de puzzel van de toekomst. En dat kan net zo goed iemand zijn met een totaal andere achtergrond en ervaring. Een ouder persoon in een jonger team. Een wijsneus met ambitie. Ik baal enorm als managers of werkgevers uiteindelijk toch weer kiezen voor het oude patroon. De kandidaat voldoet niet aan het profiel? Kandidaat weg! Ik zeg: “Weg met het profiel!” Zoek naar de kern van het profiel. Zoek naar de wezenlijke bijdrage van de functie aan het bedrijf. Daar heb je niet altijd precies op het profiel passende mensen voor nodig.Daar heb je niet altijd een precies passende opleiding bij nodig.Met mijn netwerk binnen de entertainment -en gastvrijheid branches, gecombineerd met een goede neus voor talent ga ik graag aan de slag met de zoektocht naar de juiste medewerker. En als de nieuwe medewerker is aangenomen?

On Boarding.

Als je dan eindelijk het nieuwe talent hebt gevonden, moet er al zijn nagedacht over het on boarding proces. Mijn moto is: “besteed tijd en zorg voor de ontvangst en begeleiding van je nieuwe medewerkers. Een goed begin is het halve werk”.

Hoe is de privacy van uw werknemers geregeld?

AVG – Project Management – Privacy Protocol gerichte medewerkers
Sinds mei 2018 is er nadrukkelijk veel aandacht voor bescherming van privacygegevens als gevolg van de invoering Algemene Verordening Gegevensbescherming. Bedrijven richten zich met name op bescherming van persoonsgegevens van externen. Van klanten, bezoekers, leveranciers.  Logisch, want het risico van klachten of claims van derden of een onderzoek door de Autoriteit Persoonsgegevens n.a.v. van een klacht door derden is relatief hoog.Maar hoe is het gesteld met de privacy van medewerkers van uw bedrijf? Een vraagronde langs collega HR-managers geeft in ieder geval het beeld, dat HR afdelingen wel kennis hebben genomen van de verordening, maar deze in de praktijk niet of nauwelijks toepassen. Hooguit op het gebied van ziekteverzuim, maar daar is al veel langer aandacht voor.Ik heb me gespecialiseerd in het snel en effectief opzetten van uw Privacy Protocol voor uw interne organisatie. Het traject bestaat uit: algemene presentatie en kennisoverdracht, analyse van de huidige situatie, verwerkingsregister, opstellen van handleiding met interne privacyregels, privacyverklaring e.a.

PEP-project: personeel en passie.

Passie en bevlogenheid van je medewerkers is cruciaal voor de ontwikkeling van je organisatie. Hoe hou je dat vast? Hoe ontwikkel je dat verder? Hoe gepassioneerd is je personeel eigenlijk? Steeds meer bedrijven hebben oog voor de “ bevlogenheid” in hun organisatie. Samen met een partner in het bedrijf Barrow&Taylor onderzoeken en adviseren we over de passie en bevlogenheid in je bedrijf. Een belangrijk attribuut voor je imago als werkgever.

Contact

Telefoon: +31 6 5757 9394  Email: peter@vaneickhr.nl  Adres: Goudenregenstraat 31 1431 RR Aalsmeer